Haremlik Selamlık Tiyatro “Ben Pişmanım”

islami tiyatro ben pişmanım

Bugün mailime gelen bir mesaj ile gelecek için olan iyi niyetlerimin toplamında yine bir azalma oldu. Hayır şimdi kalkıp "irana benzemek istemiyoruz" diye çıglıklar atmayacagım ama inan şaştım, nasıl tepki verecegimi kestiremiyorum.

Mostar Gönüllüleri Tiyatro kulübünün (ki kimdirler, necidirler, neye gönüllülerdir anlamış değilim) desteğiyle 5 tane üniversite öğrencisi arkadaşımız Yalova halk eğitim merkezinde vatandaşlarımıza yönelik olarak "ben pişmanım" isimli oyunu sergilemiş.

Oyun içki masasında başlayan bir hayatın, tövbe edişi üzerine kurulmuş. Kişi tövbe etmiştir ve haykırmaya hazırdır  "ben pişmanım"… Tamam ne güzel, hatta aferim sana kendine bir yol bulmuşun ama neden kaş yaparken göz çıkartma ihtiyacında bulundun ben onu anlamıyorum. Neden salona seni izlemeye gelenleri haremlik selamlık şeklinde oturttun? Pişmanmısın peki bu durumdan? Yok değilsin, pardon pişmandım dimi sen? Boşver gitsin…

Sanat durum ve şartler ne olursa olsun hep gerçeği göstermiştir, bu nedenledir ki tiyatroyu bu kadar çok seviyorum. Sanatçı dediğin ihaleyi alabilmek için saga sola sahte gülümsemeler dağıtan işadamı degildir ki en nihayetin de değil mi.

Bu konuda söylenecek çok sözüm var ama sizin duymaya ihtiyacınız yok biliyorum. Bir de merak ediyorum ne zaman önyargılarınızı değiştireceksiniz. Siz ki yeri geldiginde sahnede soyunan erkek gördügünüzde oyunu terk eden degil miydiniz? Ne zaman empati denen şeyi , dinlemeyi öğreneceksiniz bilmiyorum.  Ha pardon siz her durumda empati yapamazdınız değil mi? En basitinden 3 gün önce dünya seks işçileri gününde tutupta kendinizi onların yerine koyamazdınız değil mi?

Buyrun HAREM ve SELAM;

ben ğişmanım haremlik selamlık

10 Mart 2008

bende o tiyatroya gidenlerdenım.anlamadığım oraya gidenlerden o şekilde izleyenler memnunsa size ne oluyor.karışmayın kardeşim siz kendi işinize bakın boşverin kimsenin iran a benzeme gibi bi kaygısı yok tabii siz hariç.karıştırmayın ortalığı boşuna….

10 Mart 2008

Sanırım siz günlük hayatınızda olaylara bu şekilde yaklaşıyorsunuz ama yazıyı görünce istifinizi bozmak istediniz. “Siz kendi işinize bakın” diyorsunuz ya bende tutup size “sizde kendi işinize bakın sizi ne benim düşüncelerimden” desem çok mu iyi olur? Bu mudur sizin insanlarla iletişimde kullandığınız şey? Sorunlar veya anlaşmazlıklar karşısında böylemi taraflar için ortak dogru olana ulaşıyorsunuz?

10 Mart 2008

benim anlatmak istediğim bu değildi siz işinize bakın dememdeki sebep o insanların tercihi böyleyse bu sizi neden bu kadar kastı onu anlamadım şimdi haremlik selamlık oldu iran a mı benzemıs oluyoruz ben bu zihniyeti anlamıyorum.burdaki yazınızda tiyatronun içeriğinden bahsetmek dururken burdaki harenlik selamlık olayına değinmeniz ortalığı karıştırmaktan başka birşey değil.kabul edin sindiremıyorsunuz saldırıyosunuz.haklı mısınz BENCE HAYIR…
TABİKİ BUNLAR BENİM ŞAHSİ GÖRÜŞÜM.SİZİN GÖRÜŞÜNÜZE DE SAYGIM VAR SONUNA KADAR…

10 Mart 2008

Anlatmak istediklerinizinde yanlış kelimeler seçiyor oldugunuz gibi sanırım ortada bir de yanlış anlama söz konusu Hayır şimdi kalkıp “irana benzemek istemiyoruz” diye çığlıklar atmayacagım cümlesinden ne anladınız bilmiyorum ama daha detaylı bir açıklama ile bu cümle her olayda yaptıkları sadece “irana benzemek istemiyoruz” diye çığlık atmak olan kitleye yönelik.

Diğer bir yandan Neden salona seni izlemeye gelenleri haremlik selamlık şeklinde oturttun? cümlesi ile sorgulanan burda oyunu sahneleyen kısım veya mekan. Sizinde kendinizce dogrularınız var ve bunları uygulamak istiyorsunuz ama burda söz konusu olan bir birimin oturma düzenine karışmış olmasıdır.

Durumu tiyatro açısından değerlendirmek adına sadece konudan bahsettim, işin sanat kısmında kendi payıma bir ışık göremedigimden hiç girmedim bile. İnanın girsem o kısımdan hiç çıkmazdım. Girmemiş olmam oyun adına daha hayırlıdır.

10 Mart 2008

YA ÖLE OTURMAK İSTEYENLER SEYİRCİLERSE

10 Mart 2008

Ya değilse?

10 Mart 2008

Ben de gittim diyorum yani az çok bilgim var.halbuki siz gitmediniz bile

10 Mart 2008

Doğru pardon unutmuşum, sizler oyuna gitmeden önce yalova halk eğitime başvurarak “Kadınlı erkekli oturmaya karşı olan bizler, böylesi bir durum yerine haremlik selamlık oturmayı tercih ediyoruz” demiştiniz.

(.)

10 Mart 2008

Lütfen ön yargısız yaklaşır mısınız bu olaya…

11 Mart 2008

Hangi devirde bu tür uygulamalar var demem gerekirdi, ama görünen köy klavuz istemiyor ne yazık ki..
Annem hep söyler, "biz zamanında erkek ve kız ayrımı yapmadan aynı ortamda bulunurduk, bunun dedikodusu hiç olmazdı, ama şimdi bu tür durumları hep yanlış tarafa çekiyorlar, herşey çok değişti."
Annem haksız mı?, değil bence..
Bence insanlar düşünmek istediği gibi düşünüyorlar, bir kadınla, bir erkek yanyana oturmasında ne gibi bir sakınca var ki?
Yan yana oturmaktan rahasız olan kişiler zaten yerlerini değiştirir, ama insanları ikiye bölmek saçma bir davranış..

11 Mart 2008

merhaba ben hüseyin bu kadar da olmaz ortada bir güzel olay yapıloyor ve siz bunu güzel haberi kendi düşüncenizle gölge düşürmeye çalışıyorsunuz ardaşım bu ülkede özgürlük yok mu ya kim kimle oturmuş bu ne bu kadar yorum yapmaya bir de tarafsız davranın demişsiniz hayır ben güzeli ve doğruyu gördüm sanmayın bu haberle o oyuna gölge düştü aksine bi durum belki amacınız bir şeyleri ortaya çıkarmak olabilir yanlış veya doğru ama güzel güzel yerinde duruyor siz bu ülkede geçmişini tarihini unutmuş geçlerle ilgili haber yaparsanız sevinirim sizin düşüncenize hiç de katılmıyorum
teşekkürler

11 Mart 2008

@Hain Kadın

Annene fazlası ile katılıyorum ama görünen o ki ilerleyen zamanla beraber bazı kişiler oldukları yerde saymakta. Bu durumun günümüzde bu denli çok fazla örneğe sahip olması ise kazınıldı sanılan gücün etkisi. Neyse bu konuya daha fazla girmeyeyim diyorum ama girmeden de edemiyorum.

@Hüseyin

Merhaba Hüseyin, şüphesiz böylesi savundugunuz bir şey (artık buna tiyatro veya oyun demek istemiyorum) sizin için güzeldir ve buna karşı söylenmiş olan (ki hiç bir şey söylenmemişti söz konusu dayatılan oturma biçimi idi) her şeyi bu şeye gölge düşürmek olarak niteliyorsunuz. Bu durumda bende size derim ki yapılan bu şey aslında tiyatro üzerine düşürülmüş olan kara bir gölgedir.

Diğer bir yandan herhangi bir haber misyonum olmadığı gibi kimseyi aydınlatma “bakın bu, bu, bu doğrudur ama siz yanlış yapıyorsunuz” gibi bir amacımda yok. Okumakta olduğunuz kişisel düşüncelerime yer verdiğim bir blogtur. İsteyen yazılanlardan bir anlam çıkartır, isteyen es geçer.

11 Mart 2008

Kadın erkek ayrı oturdu tiyatro amacından saptı yani… Yooo bize vermek istediği cevabı verdi.. Hain Kadının da dediği gibi isteyen istediği şekilde oturur. Bize bu şekilde sunuldu biz kabul ettik izledik. Kabul etmeyen de gelmedi zaten. Sorun yok o zaman

11 Mart 2008

Öncelikle yukarıda bir örneği bulunan büyük harfle yazılmış olan ilk mesajınızı klavyenizin caps lock tuşunu açık unutmuş olacağınızı düşündügümden herhangi bir düzenleme yapmamıştım ancak ondan sonra gelen iki mesajınızda bu şekilde olduğundan düzelttim. Benzeri bir şekilde büyük harflerle yazılmış herhangi mesajınız yazılır ise kusura bakmayın ama bu sefer düzeltmek yerine yayınlamama seçenegini kullanacağım.

Hain Kadının söylemiş oldukları içerisinden sadece “isteyen istediği şekilde oturur” kısmına dikkat etmiş olmanız (yazınıza yansıyan kısımdan dolayı böyle diyorum), söyleneni de farklı yorumlamış olmanız garip. Benim baştan beri dikkat çekmek istediğim şey olan bir erk tarafından dayatma kısmına önem verdigim sanırım anlaşılmıyor?

Diğer bir yandan gösterilen bu şey’in amacı nedir? Hemen yukarıdan alıntı yapıyorum “içki masasında başlayan bir hayatın, tövbe edişi üzerine kurulmuş. Kişi tövbe etmiştir ve haykırmaya hazırdır”. ben böylesi bir şey’in metnini yazmış olsa idim hedef kitlem yararlı olabilecegim bir kitle olurdu. Yani içki masasında olupta hala pişman olmayan kesim. Düşünelim biraz bu kesimin yüzde kaçlık bir kısmı haremlik selamlık oturuyor dur? Cevap aslında çok basit. E bu durumda bu şeyden feyz almaya gelen kişilere sizler “böyle oturmayı kabul etmiyorsan gelme” diyorsanız zaten boşa kürek çekiyorsunuzdur.

Bakınız bu bakımdan da yanlış şeyler sözkonusu… Tamam belki küçük bir kesime evet kendinizce birşeyler ifade etmeye çalıştınız ama büyük bir kesimide elinizin tersi ile ittiniz.

Tiyatro ile kısıma tekrar girmek istemiyorum, düşüncem önceki mesajda yazmış oldugum gibidir…

12 Mart 2008

aaaa

13 Mart 2008

Değişik bir bakış açısı olmuş sevgili @hasan…

15 Mart 2008

Sevgili arkadaşlar,
Söz konusu tiyatral olayda yaşananları irdelerken bir noktaya dikkat etmek gerekiyor, o da şu; Elbette söz konusu oyunu izlediğini belirten arkadaşlar bunu dahi iyi bilirler, ama yazıyı ekleyen “Özkan Yıldız‘ın ” belirtmek isteği husus, yani bu tiyatroyu sunan kişilerin seyircileri oturma şekillerini kendilerinin ayarlamış olması. Yani orya gelen kadınların hepsi gerçekten kendi iradeleriyle mi erkeklerden ayrı oturmak istediler yoksa buna mecbur mu kaldılar? Bu dikkat edilmesi gereken ilk husus…

Fakat asıl sorun, toplumda bunun böyle olmasını savunanlar, savunmasalar da bunun bir özgürlük olduğu gerekçesiyle karışılmaması gerektiğini iddia edenler… Özgürlükleri irdelerken ucunu kaçırmamaya dikkat etmek gerekmektedir. Zira en özgürlükçü ve hatta dini otoriteden yoksun Komünist rejimlerde bile özgürlükler otoriteyle kısıtlanmış ve rejimi tehlikeye koyacak hususlar otorite anlayışı ile reddedilmiştir. Hatta Marksizm’in kurucusu Marks ile yine komünizm fikrine yakın Rus Mikhail Bakunine’nin ayrıştığı nokta bile özgürlükler konusunda olmuş ve bu tartışma komünizmin dünya’daki gelenekselleşmiş Enternasyonal organizasyonlarının ilki olan 1. Enternasyonalin sonu olmuştur. Çünkü komünist manifestoyu hazırlayan Marks bile otoriteyi savunurken Bakunine otoriteyi, değil ve tam özgürlük isteyince anarşizmi savunmuştur. Bu sebeple mevcut rejim içinde her türlü faaliyetin özgürce yapılmasını isterseniz bu anarşizme giden bir tablo çizecektir sizlere. Kaldı ki bugün “İran olur muyuz?” fobisi içinde olanlardan değilsem de, toplumsal ve çağdaş düzen içinde yaşatılmaya çalışılan olgu ister istemez toplumun yozlaşmasına sebebiyet verebilecektir. Kaldı ki bunu yaparken adına İslamiyet kuralları diye dayatmaya çalışmaksa en başta modern ve çağdaş ilmin ve anlayışın savunucusu olan İslam Bilimine en büyük zararı vermektedir. Toplumda kişilerin kendilerini mevcut kimlikleriyle açıkça belirtmelerinden yana biri olarak şahsımın “Dindar” bir kişi olduğunu da belirtmekte zarar görmüyorum. Kişilerin dini özgürlüklerini yaşamaları hakkıdır derken kişilerin İslamiyet’e de zarar vermemelerine dikkat etmeliyiz. Çünkü en başta kişi İslami anlayışına göre fikriyle sorgulanır. Zira İslamiyet ortak ve modern toplumsal yaşamı benimsemektedir. Aksi takdirde fundamentalist İsrail Yahudileri gibi toplu taşıma araçlarında bile önde erkekler arkada kadınlar olmak üzere yaşamaya başlarız. Kaldı ki bir toplulukta ki örneğimiz gereği bir tiyatro salonunda haremlik selamlık oturmak isteyenlerle, karma oturmak isteyenleri nasıl ayıracaksınız. Bu uçurum yarın eğitim mekânlarında da karma eğitime karşı çıkıp kızlı erkekli ayrı sınıfların talep edilmesine sebebiyet verecektir. Zira insanlar günahlarından yasaklar konularak arınmayı bekleyerek en büyük yanlışı yapıyorlar. Bu konuda sosyal yaşamın içine bu tarz ayrışmalar sokularak ne yazık ki kaynar suya bırakılmış kurbağa örneğine döneriz. Muhakkak sizlerde bilirsiniz bu örneği, bir kurbağayı suya koyup yavaş yavaş suyu kaynatırsanız kurbağa haşlandığının farkına varmaz ama kurbağayı birden kaynar suyun içine atarsanız haşlanır ve anında ölür. İşte şuan ki durumda, eğer bu tarz ilkel fikirlerden arınamazsak haşlandığımızı fark etmeden yavaş yavaş kaynatılan karmaşa eylemlerinin neticelerine katlanmak zorunda kalırız. Ve korkarım ki o gün geldiğinde bugün bu fikirlerini savunan arkadaşlar fikirlerini savunacak bir fırsat bulamayacaklar.

15 Mart 2008

Uzun ve örneklerle de pekiştirilmiş olan bu güzel yorum için teşekkürler @Caner, azar azar olan şeyleri ne yazık ki fark etmekte zorlanıyoruz. Diger bir yandan bugün gazete vatanda şurada yapılmış olan yorumlara gözüm takıldı.

Herhangi bir kanıt olmadan birşeyler söylemek şüphesiz yanlış ama çogunlugun benzer sesler çıkartması garibime gitti. Örnegin;

ENGIN ERDEM 24.02.2008 17:24:59
ben yalovaliyim ama yalova insaninin boyle birseye katilacagina inanmiyorum.bunlar akp teskilati ve belediye calisanlarinin aileleridir kesinlikle.eger medya malzeme istiyorsa.belediye baskaninin yaptiklarini arastirsin bak ne cikiyor ortaya al sana haber belediye hakkinda.

veya

grk_c 24.02.2008 16:21:58
Yalova da yaşayan biri olarak bunlar sadece haber olanlar daha haber olmayan neler neler var..akp belediye başkanının kahve paketlerinn içine küçük altın koyup ev ev dolaşmasımı istersin yoksa belediye çalışanlarının sadece akp üyelerimi olduğunumu …

Elbette orda yazılmış olan bir kaç yorumdan dolayı kişileri suçlayamam ama en iyi tanıdığım biri hakkında bile kulağıma birşeyler gelse tam olarak ne olup bittigini ögrenmek isterim… Tabi işin bu mercileri denetleyecek kısmı da önemli…

18 Mart 2008

Sevgili nur şuan için bu yazıya yapmış olduğunuz 5 tane bekleyen yorum bulunmakta. Aynı ip den farklı iki isim ile gönderilmiş olduğunuz bu mesajlar fazlasıyla harf eksikliği ve Türkçe de bulunmayan karakterler içerdiği için yayınlamamıştır.

nur” ve “can gül” isimleri ile gönderilmiş olan bu mesajlarda yazılanlar hatırlamıyor iseniz yine bu yazıya “mail ile gönderebilir misiniz” şeklinde yorum yazarsanız mesajlarınızı size gönderebilirim. Düzenleme sonrası tekrar mesajlarınızı gönderdiğinizde yorumunuz yayınlanacaktır. Anlayışınız için teşekkürler.

18 Mart 2008

mail olarak gönderebilirmisiniz

18 Mart 2008

@nur

yorumlarınız mail ile gönderilmiştir.

22 Şubat 2009

haremlik selamlık oturmak bir şey değil orda oyunu erkekler sergiliyor.madem oyleyse hanımlarınızı götürmeseydiniz

Yorum Yaz

  • Başımıza Gelen
  • Kültür Sanat
  • Televizyon
  • HombimTrak
  • Web Tasarım
  • Yaşamın İçinden
  • İnternet
  • Sinema Müzik
  • Alakaya Maydanoz
  • Sevdim Bunu
  • Gündem Güncel
Son Yorumlar
melisa: ben tnt de izliyorum ama çok geç yayılıyorlar tam uyku saati...
Süleyman: güzel Paylaşım Özkan eline sağlık......
zehra soljin: zeki mürenin hiç bir zaman benim kadar içten yürekten seveni olamaz çünkü ben demek...
sevda dilara demirel: zeki müreni bende çok severim hatta bir grubumuz var yeni kurduk sizleride aramızda gö...
Özkan YILDIZ: Google üzerinde şuan fişlenme durumunuz yok, büyük ihtimal eklenmiş olan koddan dola...

Özkan YILDIZ WordPress altyapısı ile kendi temasını kullanmaktadır.

Copyright © Özkan YILDIZ. All rights reserved.

XHTML Validated CSS Validated